Beneficiile potasiului pentru inima si sanatate

Potasiul este unul dintre cele mai importante minerale prezente in corpul nostru, indeplinind numeroase functii. Pe parcursul acestui articol puteti afla de ce este atat de important, precum si alimentele din care se poate aduce ca aport in organism.

Functiile cele mai cunoscute indeplinite de potasiu sunt urmatoarele:

  • Favorizeaza eliminarea sodiului din organism
  • Stimuleaza miscarile intestinale
  • Este un puternic sustinator al sanatatii inimii
  • Contribuie la mentinerea unui echilibru acido-bazic la nivelul celulelor, contribuind in acest fel la mentinerea starii de sanatate a organismului, precum si la revitalizarea acestuia
  • Mentine la cote normale presiunea osmotica
  • Are un rol esential in mentinerea functionarii a glandelor suprarenale, precum si la pastrarea unui nivel optim al apei in organism

Un alt aspect esential legat de prezenta potasiului in organism este raportul intre cantitatea de potasiu si natriu, care trebuie sa fie in jurul valorii de 2 la 1. Orice dereglare de la acest nivel conduce la tetanie si spasmofilie. Nu numai deficitul de potasiu, dar si surplusul acestuia provoaca anomalii in buna functionare a inimii, dar excesul de potasiu din fericire se poate elimina usor prin rinichi.

Efectele negative provocate de lipsa de potasiu sunt in linii mari urmatoarele:

  • Edeme
  • Hipoglicemie
  • Afectarea bunei functionari a inimii
  • Oboseli ale muschilor
  • Poliartrita
  • Hipertensiune arteriala
  • Tahicardie
  • Unele forme de diabet usor
  • Miocardite senile
  • Reumatism cronic
  • Influenteaza negativ cresterea la copii

Se considera ca necesarul zilnic este situat in jurul valorii de 3 pana la 4 grame, si poate fi asimilat cu mare usurinta in doua feluri principale: suplimente nutritive si alimente destul de comune.

Prima variata trebuie luata in calcul mai ales iarna, cand legumele si fructele proaspete sunt greu de gasit.

Cea de-a doua cale, recomandata vara si toamna presupune un consum de legume si fructe proaspete cum ar fi nautul, fasolea, alunele crude, nucile, seminte de susan, banane, avocado, dovleci, morcovi si tomate.

Tags: